Postcodeloterij duurzaam?

22 november 2018 0 min read No Comments

Postcodeloterij duurzaam?

22 november 2018 2 min read No Comments

De Postcodeloterij. Een mindere loterij is er niet. Want deze loterij dwingt je om mee te doen. Niet met een pistool op je hoofd of een mes in je rug, maar met de spelvorm. Je speelt namelijk mee met je eigen postcode. En alleen de gedacht al, dat straks de hele straat een luidkeels schreeuwde Gaston met een heule dikke cheque aan de deur heeft staan en jouw deurtje voorbij loopt, doet je besluiten om mee te spelen en voor je het weet zit je vast aan een doorlopende machtiging.

Goede doelen
Gelukkig doet de Postcodeloterij ook veel goede dingen met de euro’s die jij maandelijks overmaakt. Niet alleen steunen ze maar liefst 103 goede doelen, er wordt jaarlijks ook een vrijwilligersbijdrageeen paar duizend euroenkele tonnenmeer dan miljoenen verdeeld over de bankrekeningen van de ambassadeurs Caroline, Winston, Nicolette, Martijn, Gaston en Quinty.

Zoethoudertjes
Je wint zo af en toe ook nog wel eens wat bij de Postcodeloterij! Nee, geen dikke geldbedragen maar leuke zoethoudertjes, net zoals bij de Vrienden- en Bank- Giroloterij. Waarbij dergelijke zoethoudertjes ook nog eens (mede) worden betaald door sponsoren. Neem bijvoorbeeld het bekertje Ben & Jerry’s ijs dat je bij de Jumbo op kon halen. Gekke Gerrit die denk dat de Postcodeloterij alle opgehaalde bekers ijs voor de volle pond bij de Jumbo afrekent. Daar is echt wel een dealtje met alle partijen bij gemaakt.

Doe maar lekker duurzaam
Het nieuwste zoethoudertje van de Postcodeloterij staat helemaal in het teken van duurzaamheid. Want duurzaamheid is hot! Onder motto “Doe maar lekker duurzaam” mochten de deelnemers van de Postcodeloterij voor € 12,50 duurzame producten halen bij de Albert Heijn. En zo Nederlands als we zijn, gaan we dat natuurlijk doen! Gratis is immers gratis en dat moet geïnd worden! En zo liep ik met een blauw mandje en zelfscanner door de plaatselijk Appie op zoek naar producten met het duurzaam-logo om mijn € 12,50 te besteden. 

Gratis
Met mij waren er meer op zoek naar duurzame producten. Om die € 12,50 maar bij elkaar te krijgen. Niet kijken naar wat ze nodig waren maar naar wat ze gratis konden krijgen. Ook ik kwam thuis met boodschappen die ik eigenlijk niet nodig had maar mee had genomen omdat er een kaartje “duurzaam” voor stond.

consumptiemaatschappij
Hoe duurzaam is het om producten in huis te halen die je eigenlijk niet nodig bent? Duurzaamheid is onderdeel geworden van onze consumptiemaatschappij. Het is een marketinginstrument geworden. Mensen een goed gevoel laten geven door te pretenderen dat ze duurzaam bezig zijn. Maar als je goed nadenkt, doen we het tegenovergestelde!

No Comments

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.


Recent Stories


Advertentie


YouTube


Evenementen Agenda

Er zijn momenteel geen toekomstige events.






Advertentie

×