Een schnitzel uit Eersel

18 april 2020 3 min read No Comments

Een schnitzel uit Eersel

18 april 2020 3 min read No Comments

Juist in deze tijd wil je als ondernemer dat je marketingeuro’s efficiënt worden besteed en moet elke eurocent jouw doelgroep bereiken. In mijn Insta-feed zie ik het nog vaak (onnodig) verkeerd gaan. Voor Webheads / Branding Friends schreef ik er een stukje over.

Niet bij de pakken neerzitten, maar ervoor gaan. Niet denken in problemen, maar in kansen. Dat was de spirit die bij elke horecaondernemer naar boven kwam toen Ferdinand Grapperhaus ze halverwege maart, op een mooie zondagse namiddag kwam vertellen dat ze nog een half uurtje hadden om de zaak te sluiten. En dus wordt de wekelijkse pubquiz nu online georganiseerd, is de hashtag #HelpDeHoreca trending en zijn veel horecaondernemers begonnen met het bezorgen van maaltijden.

Adverteren op Social Media

Nu iedereen de hele dag met zijn of haar telefoon en laptop thuis zit, is adverteren op social media natuurlijk dé manier om je nieuwe bezorgservice onder de aandacht te brengen bij het grote publiek. Voor relatief weinig kosten kun je veel mensen uit jouw omgeving simpel en snel bereiken. Het opzetten van een online marketingcampagne is net als het opstellen van de basiself van het Nederlands voetbalelftal. Dat kan iedereen. Maar om de finale van het te WK bereiken moet je als trainer wel over de nodige kwaliteiten en kennis beschikken. Daarom is ook niet iedereen geschikt als bondscoach. Dat is bij het opzetten van een online marketingcampagne niet anders. Je ziet het daarom ook vaak misgaan in de targeting en het gebruik van het juiste formaat afbeeldingen.

Belgische grens

Scrollend door mijn Instagram timeline kwam ik de afgelopen dagen tal van advertenties tegen van horecagelegenheden die mij probeerden te verleiden om van hun bezorgservices gebruik te maken. Zo ook een hotel uit Eersel, een plaatsje tegen de Belgische grens. Ik woon echter onder de rook van de stad Groningen. Een bar uit Haarlem showde mij in een Instagram-advertentie met trots de nieuwe bezorgfiets! En hoewel de fiets elektrisch is, zou de bezorger zeker 10 uur onderweg zijn om mij een schnitzel met champignonroomsaus te bezorgen. Een speciaalbiercafé uit Utrecht promoot cadeaubonnen van een tientje die in te leveren zijn na de crisis en een paviljoen nabij Breda brengt een 3-gangen-paasbrunch bij mij onder de aandacht. Daarvoor hebben ze een prachtige advertentie op A4-formaat laten maken. Maar Instagram toont vierkante afbeeldingen waardoor het A4’tje automatisch wordt bijgesneden. Het gevolg is dat het e-mailadres voor opgave en de uiterste opgavedatum buiten beeld blijven. En de ‘paasbrunch’ moet het doen met een halve p, b en h.

Campagne op maat

Juist in deze tijd wil je dat je marketingeuro’s efficiënt worden besteed en moet elke eurocent jouw doelgroep bereiken. De online marketingspecialisten van Branding Friends helpen je daarom graag op weg. Wij willen geheel vrijblijvend het gesprek met je aangaan om te kijken waar we je kunnen helpen bij het opzetten van een online marketingcampagne. Dat kan door middel van een strippenkaart waarbij wij je via een videocall adviseren bij het instellen van bijvoorbeeld je Instagram- of Facebookcampagne, tot het helemaal opzetten en beheren van je volledige online marketingcampagne. Voor elke doelstelling maken we een online campagne op maat.

No Comments

Leave a Reply

Ik accepteer de Privacy Policy

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.




Recent Stories




Advertentie




De Bitse Catering




Advertentie

×